אחד מהאלמנטים המרכזיים ביותר של כל עסק (אם לא המרכזי ביותר) זה כמובן הלקוחות. לקוחות הם החמצן של כל עסק – בלעדיהם העסק יגווע, ואיתם הוא יצמח. מתוך הבנה פשוטה זו, על כל בעל עסק לנהל את לקוחותיו בצורה האופטימלית המרבית. לכן, אנחנו במערכת AccountIT לניהול עסק והנהלת חשבונות נותנים את הכלים הטובים ביותר שייסיעו לכם בכל האספקט של ניהול לקוחות.
ישנן שתי דרכים להגיע לפונקציית ניהול הלקוחות במערכת שלנו: "מערכת" בתפריט הראשי ואז "חשבונות" (תחת לשונית "לקוחות"), או "מכירות" בתפריט הראשי ואז "ניהול לקוחות". במדריך זה נתמקד באפשרות השנייה.
אז מהי מטרת פונקציית ניהול הלקוחות של המערכת שלנו? מעקב ובקרה אחרי הלקוחות השונים של העסק הכוללים את הפעילות העסקית של הלקוח, פרטיו, פגישות, הערות וכו'.
כך נראה מסך ניהול הלקוחות:
כפי שניתן לראות, החלק העליון של המסך בתוכנת עסקים מאפשר חיפוש וגישה מהירה ללקוחות העסק השמורים כבר במערכת על פי שם, כתובת, איש קשר או עיר. החלק התחתון של המסך כולל רשימה של כל הלקוחות הקיימים עם פרטיהם הבסיסיים והיתרה העכשווית שלהם.
ניתן בקלות להוסיף לקוח חדש על ידי לחיצה על כפתור "הוספת לקוח" ומילוי פרטיו. יש לשים לב שאך ורק שם הלקוח הוא הפרט היחיד שחובה להזין, אך החוק מחייב לציין גם את מספר העוסק של לקוחות עסקיים עם מחזור כספי של 4 מיליון ₪ ומעלה בשנה כאשר מדובר בעסקה של 5,000 ₪ ומעלה.
עם זאת, שווה להשקיע כמה דקות ולמלא את כלל הפרטים ככל הניתן כדי שלבעל העסק תהיה גישה זריזה לכל פרט מידע נחוץ בכל רגע. לאחר שמירת הלקוח במערכת, ניתן לערוך את פרטיו על ידי לחיצה על שמו מתוך רשימת הלקוחות הקיימים.
חשוב לציין שלנוחיות המשתמש ניתן להוסיף לקוחות חדשים גם מדפי מדריך הפקת חשבונית, מדריך הפקת חשבונית מס קבלה, והפקת קבלה.
כדי לעקוב אחרי הפעילות העסקית של לקוח מסוים עם העסק, יש ללחוץ על כפתור "תנועות" בשורת הלקוח הרצוי. כך נראה מסך ה-"תנועות" של לקוח ספציפי:
לחיצה על חשבונית, חשבונית מס קבלה או קבלה בשורה מסוימת יציג את המסמך הרצוי על המסך, ושם ניתן לשלוח אותו במייל או להדפיסו. כדי לצפות בפרטי תנועה מסוימת, יש ללחוץ על הכפתור בסוף השורה הרצויה בצד שמאל.
לנוחיותכם, הנה סרטון קצר המסביר את אפשרויות ניהול הלקוחות במערכת AccountIT לניהול עסק והנהלת חשבונות: