אפליקציות ושירותי תשלומים: ארנקים דיגיטליים | Account IT

אפליקציות ושירותי תשלומים (ארנקים דיגיטליים)

אפליקציות תשלומים לעסק

בעוד עולם הקניות באינטרנט שובר שיאים חדשים בכל שנה, המון אנשים לא ימהרו ואף יפחדו להעביר את פרטי כרטיס האשראי ו/או חשבון הבנק שלהם לכל מיני עסקים אונליין; אם לומר את האמת, קצת קשה להאשים אותם כשמתחשבים בכל ההונאות והנוכלים המסתובבים ברשת.

לכן, אין זה פלא שלתוך הוואקום הזה הצליחו להיכנס הרבה מוצרים ושירותים וירטואליים שמעניקים למשתמשים את הביטחון הנחוץ על מנת לבצע רכישות באינטרנט כמתווכי צד שלישי מאובטחים. כך למעשה פורחת לה התעשייה של אפליקציות ושירותי תשלומים (או ארנקים דיגיטליים) בכל העולם וגם כמובן בישראל.

שירות התשלומים הגדול והפופולרי ביותר בעולם הוא ככל הנראה פייפאל (PayPal), אך ישנם כמה אפליקציות ושירותי תשלומים דומים בישראל שכבר יש להם בסיס משתמשים רחב מאוד ומאחוריהם גורמים כלכליים חזקים שמבטיחים חוויית תשלום מאובטחת ואמינה.

מיהם השחקנים הגדולים והמרכזיים בשוק אפליקציות ושירותי התשלומים בישראל?

  • bit (בנק הפועלים)
  • PayBox (בנק דיסקונט)
  • Pepper (בנק לאומי)

ההרשמה לכל אחד משירותים אלו היא פשוטה מאוד וכך גם החיבור לכרטיס האשראי וחשבון הבנק של המשתמש. בדרך זאת ניתן להעביר באופן בטוח כספים בין משתמשים, וגם בין משתמשים ועסקים ובין עסקים באופן מוגבל. בגלל ששירותים אלה מיועדים למשתמשים פרטיים, ישנן הגבלות של העברת כספים.

אלו הן מגבלות התשלום בכל אפליקציה:

  • bit – עד 3,600 ש"ח ביום, עד 12,000 ש"ח בחודש
  • PayBox – עד 1,500 ש"ח בתשלום בודד, עד 7,500 ש"ח בחודש
  • Pepper – עד 2,000 ש"ח ביום, עד 6,000 ש"ח בחודש

הסיבה להגבלות התשלום היא די פשוטה: חשש מהעלמות מס. הרשויות בישראל אינן רוצות לתת פתח למעלימי מס, וישנו פחד מובן שהם ינצלו את אפליקציות התשלום כדי להסתיר הכנסות באמצעות שירותי התשלום שלהם, אך חשוב לדעת ששירותים אלה כן עובדים עם הרשויות במקרים של העברות חריגות.

כמו כן, יש לציין שמאז שחוק המזומן החדש נכנס לתוקף בתחילת 2019 (אשר מגביל שימוש במזומן), עוד ועוד משתמשים ועסקים עברו להשתמש באפליקציות ושירותי תשלומים, והרשויות כמובן מעוניינות בדיווחים על העברות כספים גם בכלים דיגיטליים אלה.

אז איך עצמאים ובעלי עסקים מדווחים על העברות כספים שמתבצעות באפליקציות ושירותי תשלומים כאשר משתמשים במערכת AccountIT לניהול עסק והנהלת חשבונות? פשוט מאוד: מגדירים ארנקים דיגיטליים אלה בהגדרות חשבונות בנקים ומציינים באופן ברור את שם האפליקציה. כאשר מפיקים ללקוחות קבלה או חשבונית מס קבלה אז בשדה אמצעי התשלום בוחרים בהעברה בנקאית ומתוך הרשימה בוחרים את שם הארנק הדיגיטלי הרצוי כפי שהוגדר קודם.

חשוב מאוד לזכור שאפליקציות ושירותי תשלומים אינם פוטרים מדיווח לרשויות, ויש להתייחס להעברות כספים אלו כמו כל העברת כספים אחרת!

×

לחץ מטה על מנת ליצור איתנו קשר ב-WhatsApp

× דברו איתנו!
דילוג לתוכן