דו"ח מע"מ במערכת לניהול עסק | Account it

דו"ח מע"מ במערכת לניהול עסק

דוח מעמ

עבור רוב האנשים, המושג מס ערך מוסף (מע"מ) אינו אומר הרבה מעבר למס הנוסף באופן אוטומטי לתשלומים שהם מבצעים בעסקאות. אך עבור בעלי עסקים, מושג זה הוא הרבה יותר משמעותי ויכול להשפיע רבות על רווחיות העסק – ישנם מקרים שבהם על בעל העסק לשלם את כל סכום המע"מ, ישנם מקרים שלא, וישנם מקרים שניתן לקזז הוצאות אחרות מסכום המע"מ, הכל בהתאם לסוג העסק וסוג העסקה (מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס לבירור פרטני).

בישראל, מע"מ מוטל על כל עסקה בעלת מאפיינים מסחריים שבה בוצע תשלום עבור סחורה או שירות; אחוז המע"מ בישראל כיום הוא 17%, אחוז בהחלט לא מבוטל. לכן, ישנה השפעה גדולה של המע"מ על הכנסתו של עסק, והבנה טובה ורחבה של אם וכמה מע"מ בעל עסק צריך לשלם תוכל לתרום רבות לשרידותו הצלחתו של העסק לאורך זמן.

מתוך הכרה בחשיבות המע"מ, מערכת AccountIT לניהול עסק והנהלת חשבונות כוללת בתוכה אופציה פשוטה וברורה של דו"ח מע"מ המפורט על פי הגדרות החברה, לקוחות, ספקים וכו' שהמשתמש הגדיר.

הנה סרטון קצר שמסביר ומדגים כיצד להפיק דו"ח מע"מ במערכת לניהול עסק AccountIT:

כיצד ליצור את דוח המע"מ במערכת לניהול עסק?

דו"ח המע"מ מאוד פשוט ליצירה במערכת. ניתן לגשת לדו"ח זה דרך "דוחות" בתפריט הראשי ואז "דוח מע"מ". כך נראה מסך הדו"ח:

דוח מעמ במערכת לניהול עסק

כפי שניתן לראות, ישנם שלושה שדות בחירה: מאיזה חודש ליצור את הדו"ח, עד איזה חודש, ובאיזה שנה. פשוט מאוד. לאחר הבחירה, יש ללחוץ על כפתור "בצע".

לאחר מכן, המערכת תיצור את הדו"ח על פי בחירת התקופה של המשתמש ותפרט את המע"מ על כלל העסקאות, תשומות על ציוד ונכסים, תשומות אחרות, עסקאות חייבות ללא מע"מ, עסקאות פטורות או בשעור אפס, וכמובן הסכום הכולל לתשלום.

דוח מעמ מפורט מערכת הנהלת חשבונות

×

לחץ מטה על מנת ליצור איתנו קשר ב-WhatsApp

× דברו איתנו!
דילוג לתוכן