הגדרות וניהול בנקים במערכת לניהול עסק | תוכנה לניהול עסק והנהלת חשבונות

הגדרות וניהול בנקים במערכת לניהול עסק

הגדרות ניהול בנקים מערכת לניהול עסק

התנהלות תקינה מול בנקים היא טריוויאלית לכל אזרח מן השורה; עבור בעלי עסקים היא כבר קריטית. קשה להפריז בחשיבות עבודת העסק מול הבנק, וההשפעה הכלכלית החיובית או השלילית של יחסי העסק-בנק על העסק הינה הרת גורל, פשוט כך. לכן, על בעלי עסקים להבין כיצד לעבוד בצורה אופטימלית מול הבנקים, ללא מכשולים או התנגשויות מיותרות.

מתוך הבנה בסיסית זו, מערכת AccountIT להנהלת חשבונות וניהול עסק מעניקה מספר אפשרויות ניהול, מעקב ובקרה של העסק מול בנקים.

חשבונות בנקים

ההגדרות הראשוניות של הבנק במערכת מהוות את בסיס העבודה של העסק מול חשבונות הבנקים. על מנת להיכנס לחשבונות הבנקים יש להיכנס דרך “מערכת” בתפריט הראשי אל “חשבונות”, ובדף זה לבחור בלשונית “בנקים”.

כך נראה עמוד חשבונות בנקים:

מסך חשבונות בנקים מערכת ניהול עסק

כברירת מחדל, במערכת מובנה מראש חשבון בנק הנקרא באופן פשוט “בנק” אותו ניתן לערוך כמו כל חשבון אחר על ידי לחיצה על כפתור העריכה בצד שמאל בסוף שורת החשבון. על מנת להוסיף עוד חשבון, יש ללחוץ על כפתור “חשבון חדש” ולהקליד שם לחשבון; מומלץ להזין שם חשבון שיאפשר זיהוי מהיר של חשבון הבנק.

בכדי לצפות בכל התנועות בחשבון בנק מסוים, יש ללחוץ על שם החשבון מתוך הרשימה שמוצגת בעמוד הראשי של חשבונות בנקים. כמו כן, ניתן לראות את היתרה הכוללת של כל חשבון בנק בעמוד חשבונות בנקים ראשי הראשי.

הפקדות בנק

במסך הפקדות בנק ניתן לנהל את ההפקדות לחשבונות בנקים מתשלומים שונים שהתקבלו מלקוחות על ידי כל אמצעי התשלום דרך כאשר הופקו קבלות או חשבוניות מס קבלה. ישנן שתי אפשרויות להיכנס למסך זה: דרך “קופה” בתפריט הראשי ולחיצה על “הפקדות בנק”, או פשוט ללחוץ על “הפקדות בנק” בתפריט המשני.

כך נראה מסך זה:

הפקדות בנקים מערכת לניהול עסק

על מנת להזין הפקדה בחשבון בנק יש קודם לבחור את החשבון בשדה המתאים, להכניס את תאריך ההפקדה ולהקליד את האסמכתא (אישור) שהתקבל מהבנק; לאחר מכן, יש לבחור את התשלום מהלקוח וללחוץ על כפתור “הפקדות”. לאחר מכן יתקבל האישור על ההפקדה שעליו ניתן להשאיר חתימה דיגיטלית ולשלוח במייל או להדפיס.

הזנת דפי בנק

המטרה של עמוד זה הוא לוודא תיאום בין הנתונים שהוזנו למערכת ולבין הנתונים המעשיים בבנק, וכך למנוע טעויות ו/או לזהות בעיה בשלב מוקדם. ניתן להיכנס למסך זה דרך “התאמות” בתפריט הראשי ואז “הכנסת דפי בנק”. יש לשים לב שאפשרויות “התאמות” בתפריט הראש יהיו פתוחות אך ורק למי שבחר בסוגי חשבונות דו צידית בהגדרות העסק.

כך נראה מסך זה:

הזנת דפי בנק מערכת לניהול עסק

בתחילת המסך יש קודם לבחור את חשבון הבנק הרצוי, ואז לבחור את התקופה הרצויה ואת טווח הסכומים הרצוי. המערכת תציג את טווח התאריכים והסכומים המרבי כברירת מחדל. להצגה, יש ללחוץ על כפתור “הצג”.

לאחר התצוגה, ישנן שתי אפשרויות להזנת הנתונים מהבנק:

  • ידנית: פשוט להעתיק את הנתונים כפי שהם משתקפים מדפי הבנק, ובסיום להקיש על “עדכן”.
  • קובץ: קודם יש לייצא קובץ “חשבשבת” (tnuot.dat) מתוך החשבון באתר הבנק (במקרה של בעיות יש לפנות לתמיכה הטכנית של אתר הבנק). לאחר מכן, יש ללחוץ בעמוד הזנת דפי בנק על “Choose File” ולאחר בחירת הקובץ שהתקבל מאתר הבנק ללחוץ על “טען קובץ”. לאחר מכן, תנועות הבנק ייטענו מהקובץ – יש לוודא שאכן אלו הנתונים הנכונים והמדויקים וללחוץ על “עדכן”.

יש לשים לב שכל עדכון תנועות למעשה ימחק את התנועות בתקופה החופפת שלפני זה היו שמורים במערכת.

התאמת בנקים

במסך זה ניתן לבצע התאמה חשבונאית בין הנתונים שהוזנו למערכת ולבין הנתונים מהבנק שהוזנו קודם בצורה ידנית או דרך קובץ.

כך נראה מסך התאמת בנקים:

התאמות בנקים מערכת לניהול עסק

קודם יש לבחור את חשבון הבנק במערכת בו רוצים לבצע התאמות, ואת טווחי התאריכים והסכומים הרצויים (ברירת המחדל היא מקסימום הטווחים). לסיום יש להקיש על “בחר”. מתחת יופיעו שתי טבלאות נתונים: מצד ימין יופיעו הנתונים כפי שהוזנו אל המערכת, ומצד שמאל יופיעו הנתונים כפי שהתקבלו מהבנק. כאן, יש לסמן את כל ההתאמות של הסכומים מימין ומשמאל ולסיום יש ללחוץ על כפתור “התאמה”. אם אכן תהיה התאמה של תנועה מסוימת, המערכת תעלים אותה; אם ובמידה ולא תהיה התאמה, המערכת תציין זאת ותשאיר את הנתונים עד לאיזון והתאמה.

×

לחץ מטה על מנת ליצור איתנו קשר ב-WhatsApp

× דברו איתנו!