ניהול ספקים במערכת לניהול עסק | תוכנה לניהול עסק והנהלת חשבונות

ניהול ספקים במערכת לניהול עסק

ספקים מערכת הנהלת חשבונות

אחד מהתחומים הכי קריטיים להמון (ואולי רוב) עסקים הוא עבודה מול ספקים. התנהלות תקינה, מאורגנת ומסודרת עם ספקים יכולה לחסוך לעסק משאבים רבים גם של כסף וגם של זמן; מאידך, התנהלות מפוזרת, בזבנית וחסרת בקרה יכולה אף לחרוץ את גורלו של העסק. לכן, מערכת AccountIT לניהול עסק והנהלת חשבונות מעניקה אפשרויות ניהול ספקים מקצועיות ומתקדמות.

ישנן שתי אופציות כניסה לפונקציית ניהול הספקים של המערכת. דרך אחת היא דרך “מערכת” בתפריט הראשי, לחיצה על “חשבונות”, ואז כניסה ללשונית “ספקים”; הדרך השנייה היא דרך “הוצאות” בתפריט הראשי ואז לחיצה על “ניהול ספקים”. כאן נתמקד במסך הדרך השנייה.

כך נראה מסך ניהול הספקים במערכת AccountIT:

ניהול ספקים מערכת לניהול עסק

החלק העליון של המסך מאפשר חיפוש מהיר של ספק באמצעות שם, כתובת, איש קשר או עיר. לאחר ההקלדה ולחיצה על “חפש” יופיעו כל הספקים השמורים במערכת שעונים על הקריטריונים שבחר המשתמש.

החלק התחתון של המסך כולל את רשימת הספקים השמורים במערכת, פרטים בסיסיים של כל ספק ואת היתרה הכספית של הספק. המערכת כוללת בתוכה שני ספקים כברירת מחדל: “עובדים חו”ז” (חיובים וזיכויים), ו-“ספקים שונים” (משמש עבור ספקים ארעיים).

ניתן להוסיף ספק חדש למערכת על ידי לחיצה על כפתור “הוספת ספק”, ואז למלא את פרטיו בחלון שנפתח. שימו לב שהשדה היחיד שחובה להזין הוא שם הספק, אך שווה להשקיע את הזמן במילוי כמה שיותר פרטים על מנת שבעת הצורך תהיה גישה מהירה לכל המידע על ספק מסוים במקום מסודר. כמו כן, יש לשים לב שהמערכת תחשב אחרת את התשלומים בהתאמה עם מילוי שדה “תנאי תשלום”.

ניתן לצפות ולערוך את כל הפעילות העסקית של העסק עם ספק מסוים בלחיצה על כפתור “תנועות” בשורת אותו ספק ברשימה. כך נראה מסך התנועות של ספק מסוים (“ספקים שונים” במקרה הזה):

תנועות ספקים מערכת לניהול עסק

כפי שניתן לראות, רשימת התנועות תפרט את רשימת ההוצאות של בעל העסק מול הספקים, תציין אם הוצאות אלו כוללות מע”מ או לא, תאריכים, פרטים, מול איזה חשבון נגדי בוצעה ההוצאה ועוד. ניתן לערוך תנועה מסוימת על ידי לחיצה על כפתור העריכה בסוף שורת ההוצאה הרצויה.