טעויות נפוצות בהפקת חשבונית מס | AccountIT

5 טעויות נפוצות בהפקת חשבונית מס

כל עוסק מורשה או חברה בע"מ חייבים להפיק חשבוניות מס עבור כל עסקה שהם מבצעים. מדובר על מסמך מסחרי, הכולל את פרטי העסקה ומכיל את שיעור המע"מ הקבוע בחוק. הקונה רשאי לקזז את המע"מ הכלול בחשבונית, המהווה נכון להיום 17%. רוב העוסקים המורשים נוטים להתבלבל ולבצע טעויות משמעותיות בהתנהלות הכללית שלהם, מאחר ורובם אינם מודעים לכל החוקים והתקנות של הפקת חשבוניות מס.

לכן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע, או להשתמש במערכת ייעודית, במטרה להקל על המשימה ולמנוע טעויות אנוש, העלולות לעלות לכם ביוקר בהמשך הדרך.

טעויות נפוצות בהפקת חשבונית מס

טעויות נפוצות בהפקת חשבוניות מס – לזכור ולשמור!

  1. לא מעט עוסקים מורשים נוהגים להפיק חשבונית עסק, בתור דרישת תשלום. למעשה, מסמך זה מהווה הוכחה לביצוע עסקה החייבת במס, לכן היא אינה שונה מחשבונית המס בעיניי הרשויות. לכן מומלץ להימנע מכך, באמצעות הפקת חשבון חיוב, לצורך הגשת דרישת התשלום ללקוחות של העסק. לאחר התשלום, ניתן להפיק חשבונית מס, במטרה להימנע מתשלום המע"מ בטרם קבלת הכסף מהלקוח.
  2. חלק מהעוסקים המורשים אינם מודעים לכך, כי ניתן לנכות מס תשומות (מע"מ) תוך חצי שנה בלבד, לכן מי שדוחה את התהליך, עלול לגלות כי הוא כבר אינו עומד בתנאים הנדרשים. 
  3. עוסקים מורשים רבים מבצעים טעות מהותית, כאשר הם מוציאים את חשבונית המס בשלב מאוחר מידי. למעשה, החוק קובע כי יש להפיק חשבונית מס תוך 14 ימים ממועד החיוב. 
  4. חשוב לציין כי עוסקים פטורים שמחזור העסקאות שלהם גדול מהסכום שנקבע בחוק, חייבים לעבור לעוסק מורשה. כתוצאה מכך, רבים אינם מודעים למבנה התקין של חשבונית המס. יש לוודא כי חשבונית המס שלכם מכילה את הכותרת "חשבונית מס" והיא מכילה את שם בעל העסק, מספר רישום, כתובת ואת המילים "עוסק מורשה". כמו כן, אמור להופיע התאריך והמספר הסידורי של חשבונית המס. יש לציין את שם הלקוח, תיאור השירות, סכום החשבונית ללא מע"מ וסכום המע"מ.
  5. יש לזכור כי במקרה שהעסקה לא יצאה אל הפועל, בוטלה או חלה טעות בחשבונית, ניתן לבצע תיקון חשבונית. מי שמשתמש במערכת ייעודית יגלה כי מדובר על משימה פשוטה במיוחד.

אנו בחברת אקאונט איט נשמח לספק את האפשרות להפיק חשבוניות אונליין בצורה הפשוטה והיעילה ביותר. המערכת שלנו מאפשרת הפקת חשבונית מס, הנהלת חשבונות וניהול עסק, על מנת לספק לכם מעטפת מלאה של כל השירותים הנחוצים לכם. המערכת פותחה ע"י משרד רו"ח אהרן ושות' והיא פועלת על גבי הענן, במטרה לאפשר לכם גישה לכל הפונקציות באמצעות הסמארטפון, הטאבלט או הלפטופ שלכם.

המערכת ידידותית ואינטואיטיבית והיא מאפשרת משלוח מסמכים ישירות למייל בליווי חתימה דיגיטלית. ניתן להשתמש בה לצורך הפקת דוחות שונים, במטרה להתעדכן במצב העסק בכל רגע נתון.

הירשמו לשירות עוד היום!

 

×

לחץ מטה על מנת ליצור איתנו קשר ב-WhatsApp

× דברו איתנו!
דילוג לתוכן