מטרתו של מסמך הזמנת רכש הוא לאפיין ולציין מפורשות את הסחורה או השירות שהקונה מעוניין לרכוש ממוכר ואת תנאי העסקה (סוג, תאריך, מחיר, כמות וכו'). אמנם למסמך הזמנת רכש אין תוקף חשבונאי או חוקי מחייב, אבל הוא עדיין חשוב בכך שהוא עוזר ליצור תקשורת פתוחה וטובה בין עסק לספק ויכול למנוע טעויות ובלבול בעתיד.
מערכת AccountIT לניהול עסק והנהלת חשבונות באינטרנט כוללת אפשרות יצירת הזמנת רכש עם כל הפרטים העיקריים החשובים כמו מחיר ותאריך, וכמובן מקום להוספת פרטים ותנאים ייחודיים של בעל העסק (הקונה) והספק (המוכר).
ניתן להיכנס למסך הזמנת רכש דרך "הוצאות" בתפריט הראשי ולחיצה על "הזמנת רכש". כך נראה החלק העליון של מסך זה:
ישנן שלוש דרכים למלא את פרטי הספק:
בנוסף, ניתן להעתיק פרטים ממסמך חשבונאי אחר שנשמר במערכת בעבר (קבלה, חשבונית מס, חשבונית מס קבלה) על ידי לחיצה על כפתור "העתק ממסמך" ולבחור את המסמך הרצוי.
כך נראה החלק התחתון של מסך הזמנת רכש:
חלק זה מתמקד בסחורה/שירות (פריט) המוזמנים על ידי העסק. יש קודם להגדיר למעלה אם מחיר הפריט(ים) כולל מע"מ או לא.
בדומה לחלק העליון, ישנן שלוש דרכים להזין פריטים:
מתחת, ישנו שדה שפתוח להערות ובו ניתן לכתוב תנאים נוספים או כל תוספת נוספת שבעל העסק מוצא לנכון להכניס להזמנת הרכש.
לאחר הסיום, לחיצה על כפתור "הבא" תוביל לתצוגה מקדימה של הזמנת הרכש; שם ניתן לבחור אם להדפיס את הזמנת הרכש או לשלוח במייל, או לחזור אחורה ולשנות פרטים ונתונים.
לנוחיותכם, הנה סרטון קצר המדגים כיצד ליצור הזמנת רכש באמצעות AccountIT מערכת לניהול עסק והנהלת חשבונות: